Penyata Pengasingan Untung Rugi Forex




Penyata Pengasingan Untung Rugi ForexPara dominar este topico, o kita mahir Penyata Pendapatan eo Kunci Kira-Kira (ingatkan balik format 2 nya). Na minha opiniao, dari segi pemahaman, senang saja topik ni. Faham dan bayangkan dalam satu perkongsian8230 kita sebenarnya preocupacao dengan pembahagian / pengasingan Untung Rugi (yer lah, kalau Persendirian, sorang jer yang akan desfrutar da Keuntungan ou sofrer o Kerugian). Mas, untuk perkongsian share kenalah Untung dan Rugi nyer8230 coz masa nak mulakan perniagaan dan Semasa menjalankan Aktiviti perniagaan, modal dan usaha dikongsi bersama (kadar dalam TAPI Mungkin ou peratus yang berbeza). Kalau kena buat banyak soalan ni, kita mesti permanecer foco and8230 organizado. AKAUN MODAL 8211 Merekod modal yang dilaburkan (investir) setiap pekongsi. Setiap Pekongsi ada Akaun Modal sendiri. Entao, kalau ada 3 pekongsi, mesti buat 3 Akaun Modal (bom se voce pratica em exercicios yang melibatkan lebih daripada 2 pekongsi). Ada 2 pontos de acesso a partir de Akaun Modal ni. K1 e AKAUN MODAL TETAP e K2 e AKAUN MODAL BERUBAH. K1 - AKAUN MODAL TETAP Nama pun Akaun Modal Tetap (assim takde perubahan kepada Akaun ni a menos que ada Penambahan Modal ou Pekongsi melabur lagi). Semua perubahan yang melibatkan pekongsi ditunjukkan dalam AKAUN SEMASA masing 2. AKAUN SEMASA merkod hutang Perkongsian kepada pekongsi ou hutang Pekongsi kepada Perkongsian. Hutang Pekongsi kepada Perkongsian como Ambilan, Faedah atas Ambilan dan Kongsi Rugi, direkod Belah Debito Akaun Semasa coz Ambilan, Faedah atas Ambilan dan Kongsi Rugi e belanja kepada Pekongsi (Por Ambilan sebagai belanja kepada pekongsi Bila Pekongsi membuat Ambilan, ini mengurangkan Modal investiu Oleh O Pekongsi). Hutang Perkongsian kepada Pekongsi como Faedah atas Modal amp Gaji Pekongsi direkod belah Kredit Akaun Semasa porque eles sao hasil / pendapatan kepada Pekongsi. Faedah atas Pinjaman tambem e gravado Belah Kredit de Akaun Semasa porque e o Belanja Kepada Perkongsian (Por Faedah atas pinjaman ni sama dengan Faedah atas Pinjaman Bank. Tapi, em vez de banco pinjam, pinjam dekat Pekongsi. Entao Faedah ni masuk dalam normais Akaun Untung Rugi). K2 - AKAUN MODAL BERUBAH Semuario perubahan yang melibatkan pekongsi ditunjukkan dalam Akaun Modal tu sendiri. Entao, Takyah buat Akaun Semasa. Kenapa kita nak kena buat semua ni Pasal kita nak kena masukkan baki h / b dia kedalam Kunci Kira-Kira em EKUITI PEMILIK. Sebelum dapat baki h / b AKAUN SEMASA ou AKAUN MODAL PEKONGSI (kalau menggunakan Kaedah 2), kita kena cari Untung Bersih dulu (coz kita nak bahagikan Untung ou Rugi ni baru kita boleh tutup / balancekan Akaun Semasa ou Akaun Modal Pekongsi kita). Macam ni lah proses dia: 1. Baca soalan e sediakan Akaun Modal e Akaun Semasa. Kalau usando Kaedah 2, sediakan dulu Akaun Modal Pekongsi. 2. Biar dulu Akaun2 sua coz tak boleh tutup lagi. Baca soalan lagi dan sediakan Penyata Pingouin sampai8230 Penyata Pengasingan Untung Rugi. Semua yang lain sama exceto para o adicional PENYATA PENGASINGAN UNTUNG RUGI. Faedah atas Pinjaman masuk dalam Untung Rugi, isto e, a parte superior do penyata (sob KOS JUALAN). Calculo de Perkongsian Untung atau Rugi depende da pergunta. As vezes dia bagi nisbah contohnyer 2: 5. Tapi selalunya ikut quantidade Modal yang diinvest oleh Pekongsi. Pekongsi A investir RM800 como modal Pekongsi B investir RM200. Katakan Untung e RM100 Entao Pekongsi A dapat: - 800/1000 x 100 RM80 PENAWARAN PINJAMAN Untuk Semua (Daftar SEKARANG) Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita Apakah Anda di stres keuangan Anda Perlu uang untuk memulai bisnis Anda Sendiri Apakah Anda memiliki pendapatan Rendah dan merasa ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Kami menawarkan a) pinjaman pribadi, ekspansi bisnis. B) Inicio da empresa dan pendidikan. C) konsolidasi utang. D) pinjaman Keras Uang. Namun, metode kami menawarkan kemungkinan untuk menunjukkan jumlah pinjaman yang dibutuhkan dan juga durasi Anda MAMPU untuk menyelesaikan pembayaran pinjaman dengan Tingkat bunga 2. Ini memberi Anda kesempatan Nyata untuk mengumpulkan uang yang Anda butuhkan. Kandidat yang tertarik harus menghubungi kami melalui e-mail theresawalkerloanfirmgmail Baris kantor 447031903867 Este comentario foi removido pelo autor. Cikgu macam mana dapat untung bersih terselaras untuk dapatkan jumlah akaun semasa di kkk, kena buat akaun semaa ke Yer, ikut kaedah 1, Akaun Modal Tetap. Amp Akaun Semasa setiap Pekongsi. Bruh im apenas comecando a estudar perkongsian hoje. Total de visualizacoes de pagina 165t. Moldura da janela de imagem. Imagens de modelo por epicurean. Alimentado por Blogger. PENYATA PENDAPATAN / PENYATA Untung Rugi (resultados) Selain dari Kunci Kira-Kira, maklumat berkaitan dengan prestasi perniagaan juga Boleh dianalisa dengan menggunakan Penyata Pendapatan. Penyata Pendapatan (Declaracao de Renda) atau Penyata Untung dan Rugi (Declaracao de Perda de Lucro de Lucro (P amp L)) menunjukkan ringkasan pendapatan dan perbelanjaan pada masa tertentu. Ia dapat menunjukkan apa yang berlaku de dalam butiran kunci kira-kira. Aset selepas digunakan, is menjadi perbelanjaan kepada perniagaan. Bagaimana ianya boleh berlaku Ia boleh berlaku melali perbelanjaan yang dipanggil susut nilai (depreciacao). Ianya juga menunjukkan nilai dalam bentuk RM produto a partir de perangidata yang dijual, sama ada dalam bentuk tunai atau kredit. Di antara butiran yang perlu ada de dalam Penyata Pendapatan ialah: a. Hasil b. Keputusan aktiviti kendalian c. Kos kewangan d. Pembahagian keuntungan dan kerugian daripada syarikat sekutu dan usahasama e. Belanja cukai f. Untung atau rugi daripada aktiviti biasa g. Kepentingan minoriti h. Untung atau rugi bersih bagi deutsch tempo Pendapatan Pendapatan boleh diterma dalam dua bentuk, iaitu tunai dan bukan tunai. Pendapatan tunai ialah bayaran yang diterim dari jualan ladang dan pendapatan lain. Pendapatan, bukan, tunai, pula, diterima, dalam, bentuk, barangan, perkhidmatan. Bayaran yang diterima dalam bentuk hasil padi, umpamanya ialah pendapatan bukan tunai. Satu lagi, ialah, hasil, ladang, yang, digunakan, sendiri, oleh, keluarga, petani, seperti, sayur-sayuran, buah-buahan, yang, digunakan, sendiri. Perbelanjaan Perbananjaan juga boleh diteram dalam dua bentuk, iaitu tunai dan bukan tunai. Peribanjaan tunai meliputi pembelian baja, racun, baka ternakan, makanan ternakan dan biji benih. Perilanjaan bukan tunai pula ialah perbelanjaan seperti susut-nilai jentera, peralatan dan bangunan. Walaupun tiada pembayaran tunai para a venda em tailandes, tetapi pengurangan nilai ini menunjukkan satu perilanjaan perniagaan dan mesti dimasukkan ke dalam penyata pendapatan. Jadual menunjukkan penyata pendapatan Perniagaan ABC, sebuah Syarikat perladangan yang menunjukkan pendapatan dan perbelanjaan ladang pada tahun 2008. Pendapatan Ladang tunai Pendapatan tunai biasanya diperolehi daripada jualan Tanaman seperti Getah, jagung, buah-buahan dan ternakan kambing. Sebarang keuntungan atau kerugian hasil daripada penjualan activo yang digunakan di lading seperti jentera dan mesin juga dikira sebagai pendapatan lading. Nilai yang disenaraikan adalah perbezaan di antara harga jualan ativos dengan nilai bukunya. Jika harga jualan lebih besar daripada nilai buku, keuntungan ini dianggap sebagai pendapatan tambahan. Palavras-chave para esta foro kiran susut-nilai yang besar telah dikira terdahulu. Kerugian pula berlaku apabila harga jualan kurang dari niali buku. Ini menunjukkan jumlah susut-nilai telah dikira rendah pada tahun-tahun terdahulu, atau asset terlebih nilai dalam inventori. Perilanjaan Ladang tunai Terdapat dua kategori perbelanjaan ladang tunai yang ditunjukkan dalam Jadual 7.2. Perbelanjaan tetap tunai, termasuklah cukai tanah, bunga dan sewa. Susut nilai tidak termasuk dalam perbelanjaan tetap tunai. Peribanjaan berubah tunai pula termasuklah baixa, biji benih, makanan ternakan, upah buruh dan kos entrada-entrada lain yang digunakan dalam proses pengeluaran. Pelarasan bagi pendapatan bukan tunai Di antara butirannya ialah susut-nilai dan nilai inventori. Pelarasan bagi pendapatan bukan tunai seperti susut nilai ini akan mengurangkan keuntungan perniagaan pada tahun tersebut. Begitu juga pelarasan bukan tunai yang kedua ialah nilai inventori. Di antara contoh inventori ialah aset yang mempunyai nilai di tambad diladang, aset yang dibeli untuk dijual semula, dan bekalan makanan seperti makanan ternakan dan baja diambilkira dalam pelarasan ini. Baka ternakan yang bertambah seperti kambing baka dari tiga ekor kepada lima ekor dianggap sebagai aset dan dianggap sebagai perubahan inventori. Nilai perubahan inventori positif jika ada pertambahan inventor dan negatif jika sebaliknya berlaku. Pelarasan yang terakhir untuk pendapatan bukan tunai ialah nilai keluaran yang digunakan oleh keluarga peladang. Pendapatan, ladang, bersih, tunai, Pendapatan, ladang, bersih, tunai, ialah, perbezaan, antara, jumlah, pendapatan, tunai, dengan, jumlah, perbelanjaan, tunai. Pendapatan ini lebih tepat jika dianggap sebagai aliran tunai bersih tunel daripada perniagaan ladang setelah diselaraskan untuk sebarang keuntungan atau kerugian daripada jualan aset. Pendapatan ladang bersih tunel tidak boleh dianggap keuntungan perniagaan pada tahun tersebut kerana ia tidak memasukkan butiran seperti susut-nilai dan perubahan inventori. Jadual 7.2: Penyata Pendapatan (atau Akaun Untung Rugi) Perniagaan ABC pada 31 hb. Disember 2008 (dalam RM) PENDAPATAN ladang Tunai Jualan ternakan 20.000.000 Jualan Getah 8.000.000 Pendapatan tunai deitado 800.000 Untung / Rugi atas jualan ADefina 13.626 Jumlah pendapatan tunai 28.813.626 PERBELANJAAN ladang Tunai Bahan mentah (materias-primas) 10.000.000 Kos pengeluaran (custos de fabricacao diretos) 10.000.000 Perbelanjaan Pemasaran (. Mkting despesas): Upah (salarios) 1.000.000 Komisyen pengangkutan (comissoes transporte) 500.000 Pelancongan dan promosi (publicidade amp promocao) 500.000 Perbelanjaan Pentadbiran (despesas administrativas) auditoria Yuran (honorarios de auditoria) 57,445 Gaji pengurusan (salario de gestao) 1.000.000 Perbelanjaan Pejabat ( despesas de escritorio) 1.000.000 Perbelanjaan am (despesas gerais) Insuran (seguro) 500.000 Cukai (impostos) 250.000 Sewa (aluguel) 250.000 Pembaikan (reparacao) 250.000 Utiliti (utilitarios) 250.000 Jumlah perbelanjaan tunai 26.057.445 Pelarasan bagi pendapatan bukan tunai Susut Nilai (depreciacao) 700.000 Pendapatan Kasar (Untung kasar) 2.056.181 Lain-lain Pendapatan 454.083 Pendapatan ladang Bersih (Untung Bersih) 2.510.264 Analisis Nisbah-nisbah keberuntungan (indices de rentabilidade) Nisbah keberuntungan menggambarkan peratus keberuntungan Syarikat berbanding jualan yang telah dibuat, dan jumlah aset yang telah digunakan sepanjang satu tempoh Kewangan. Antara nisbah keberuntungan yang penting nisbah termasuk keuntungan kasar berbanding dengan jualan (taxa bruta de lucro), nisbah keuntungan Bersih berbanding dengan jualan (taxa de lucro liquido), nisbah keuntungan berbanding dengan jumlah Aset (retorno sobre o capital empregado) dan nisbah pulangan pelaburan (retorno sobre o investimento ). Formula untuk mengira nisbah keuntungan kasar ke atas jualan (lucro sobre as vendas proporcao) adalah: (keuntungan kasar) / (jumlah jualan) x 100 X Nisbah ini menunjukkan keberkesanan pengurusan PNK mengendalikan perniagaan. Contohnya jika nilai de X ialah 25, dentro de um saco de bagagem RM1 de jualan, sebanyak de RM0.25 diperolehi sebagai keuntungan kasar. Formula untuk mengira nisba keuntungan bersih ke atas jualan (lucro liquido sobre a racao de vendas, POS) adalah: (keuntungan bersih) / (jumlah jualan) x 100 X Nisbah ini menunjukkan keberkesanan pengurusan PNK mengendalikan perniagaan. Contohnya jika nilai X de ialah 10, em um saco de compras secional RM1 jualan, sebanyak RM0.10 diperolehi sebagai keuntungan bersih. Ia menunjukkan, keuntungan, yang, diperolehi, bagas, setiap, 1 RM jualan. Formula untuk mengira nisbah keuntungan berbanding dengan jumlah Aset (atau nisbah tanggungan) adalah: (keuntungan Bersih) / (aset jumlah) x 100 X Nisbah ini tanggungan ini digunakan untuk menunjukkan kebolehan Syarikat untuk menggunakan aset bagi menghasilkan keuntungan. Sekiranya nilai X ialah 15, berta da sequencia de RM1 aset yang digunakan, tela de menghasilkan keuntungan bersih sebanyak RM0.15. Nisbah-nisbah kecairan (Razoes de Eficiencia) Nisbah kecairan mengukur keupayaan sesebuah entiti perniagaan untuk membayar hutang jangka pendeknya tepat pada waktunya. Keupaayan entiti perniagaan tersebut melaksanakan tanggungjawab tersebut tutunya bergantung kepada kecukupan wang tunai dan aset-aset lain yang boleh ditukar kepada tunel sebelum tanggungan (liabiliti) semasa tersebut matang. Ada dua formula yang kerap digunakan untuk mengukur nisbah kecairan, iaitu nisbah semasa (proporcao atual) dan nisbah kecairan (taxa de teste acida atau taxa rapida asets). I) Formula untuk nisbah semasa (relacao corrente) (jumlah aset semasa) / (jumlah liabiliti semasa) X: Contohnya nisbah semasa ialah 2 kali. Ini bermakna bagi perniagaan tersebut aset semasa entiti perniagaan tersebut melebihi sebanyak 2 kali ganda dari tanggungan semasa. Perniagaan ini mampu memenuhi tanggungan dan bil-bil semasa (contas correntes e obrigacao). ii) Formula untuk nisbah kecairan (teste de acido racio atau relacao asets rapidas) (Inventori aset Semasa-stok) / (liabiliti Semasa) X: Y Disebabkan stok Inventori merupakan aset yang mempunyai kecairan yang Rendah, maka ada kalanya ianya diasingkan dari aset Semasa, Maka didapati aset semasa yang lebih mudah dicairkan. Contohnya nisbah kecairan ialah 1.2 kali. Ini bererti aset sema yang mudah ditukar kepada tune adalah 1.2 kali ganda dari liabbiliti semasa. Jika, nisbah, kecairan, lebih, dari, satu, bererti, firma, tidak, menghadapi, masalah, kecairan. Nisbah-nisbah kecekapan (Razoes de Eficiencia) Nisbah kecekapan mengukur kecekapan entiti perniagaan menggunakan sumbernya untuk menghasilkan jualan. Sebagai contoh, firma yang menghasilkan jualan bernilai RM6 Comprar imediatamente Algumas opcoes estao disponiveis para este produto. I) Nisbah pulangan aset tetap (proporcao de volume de negocios fixa) Nisbah pulangan aset tetap mengukur kecekapan firma de fabrico pelaburan ke atas aset tetapnya. Formula pengiraan: (Jumlah jualan) / (Jumlah aset tetap) Pulangan (volume de negocios) (ii) Nisbah pulangan jumlah aset (proporcao total de volume de negocios) Nisbah pulangan jumlah aset mengukur kecekapan firma menggunakan aset untuk menghasilkan jualan. Formula pengiraan: (Jumlah Jualan) / (Jumlah aset tetap) Pulangan (volume de negocios) Semakin tinggi pulangan, bererti semakin besar pulangan ke atas pelaburan (ROI). Kebiasaannya nilai pulangan (volume de negocios) dengan pulangan perniagaan lain dalam industri yang sama (normas da industria). Sekiranya nilai pulangan rendah, pihak pengurusan perniagaan, perlu menggunakan, aset mereka dengan, lebih cekap, meningkatkan harga keluaran jika boleh, menjual aset yang tidak efektif, atau mengurangkan akaun hutang tak berbayar. Unidade da memoria Pengiraan Penyata Kunci kira-kira. Dapat kan software pengiraan penyata / aliran tunai kewangan perniagaan dalam bahasa inggeris / portugues dan bahasa malaysia di softwareperniagaan. mybizcoreBOLEH TOLONG SAYAemailkan borang apa2 yang lhdn mahukan saya baru primeiro daftar..mm supian90yahoo harap dapat membantu. Encik yg emel pd sysaya lampirkan cth nya..tp kena tau bhw stiap perniagaan lain penyediaan nya..barat pesakit yg lain casca penyakit dan kondisi kesihatan nya came susah je..lam bahasa malasia xde ke encik saya tak berapa faham la ada tak yang Bahasa melayu memerlukan khidmat penyediaan akaun untuk empresa anda wassap 016-6264687 Boleh email kpd sy..realpessimistgmail